Čoraz viac poradcov a poisťovákov si uvedomuje význam sociálnych sietí pri predaji poistenia. Väčšina z nich sa vydala cestou Facebooku - budujú si profesionálne profily a stránky. No a jedného októbrového večera vypadol vypadol Facebook, Whatsapp aj Instagram. Priviedlo ma to k malému obchodnému zamysleniu.
Nie som odborník na sociálne siete ani kybernetickú bezpečnosť. Skôr ma to zaujalo ako obchodníka a poisťováka.
Pri sociálnych sieťach a podnikaní cez internet by sme tiež mali diverzifikovať riziko. Nedať “všetky vajíčka do jedného košíka” - nebudovať svoju online vizibilitu a generovanie leadov cez jeden kanál. Lebo môže buď vypadnúť pre poruchu alebo sa zmení algoritmus a náš obsah bude mať zrazu slabučký či žiadny dosah.
Poznám viacerých poradcov a poisťovákov, ktorí získavajú obchod prevažne zo sociálnych sietí, hlavne Facebooku. Odporúčam všetkým popri tom budovať aj iné siete (LinkedIn) a vlastný web s dobrým SEO (Google vyhľadávanie). No a za najväčšiu istotu z tohto pohľadu považujem kvalitnú databázu emailov klientov (aj potenciálnych). Samozrejme v súlade s GDPR 😊
Aj tak som zvedavý, ako to s dnešným výpadkom FB&co dopadne a aký bol dôvod. Podobne vypadol nedávno aj Google, Gmail. Tiež môj obľúbený Garmin na pár dní odstavili hackeri.
No a na záver článok o perspektíve FB bez ohľadu na dnešný výpadok. A s ohľadom na uniknuté informácie zvnútra firmy. Možno je to aktuálne pre viaceré firmy, ktoré riešia svoju stratégiu a kultúru - New York Times o Facebooku:
It’s a cloud of existential dread that hangs over an organization whose best days are behind it, influencing every managerial priority and product decision and leading to increasingly desperate attempts to find a way out. This kind of decline is not necessarily visible from the outside, but insiders see a hundred small, disquieting signs of it every day — user-hostile growth hacks, frenetic pivots, executive paranoia, the gradual attrition of talented colleagues.
Photo by Alexander Shatov on Unsplash