• Juraj Jurčík

Top 2 priority poisťováka počas krízy

A 5 kľúčových aktivít ako ich dosiahnuť


Tento článok som pôvodne zverejnil na mojom facebooku


Po prvé = prežiť krízu, hlavne finančne. Príležitostí na obchod bude počas krízy ubúdať. Záleží, akú finančnú rezervu agent má. Tiež, či má pasívny príjem z pay-as-you-go provízií a neživotného poistenia. Alebo všetko vybral cez up-front a minul hneď na začiatku. Poradil sám sebe dobre?


Po druhé = pripraviť sa na život po kríze. Isté je, že to bude iné, tzv. nový normál. Kríza urýchli niektoré trendy, ktoré doteraz viac-menej driemali, aj keď sa o nich veľa hovorilo - online a komplexnosť poradcu.


Aby som bol konkrétny, na zvládnutie týchto dvoch priorít vidím týchto päť kľúčových aktivít:


1. Online poradenstvo - naučiť sa efektívne komunikovať s klientmi cez video (teams/skype/zoom/whereby). Ide o to, vedieť komunikovať. Treba si natrénovať používanie daného online nástroja a tiež komunikáciu cez video. Vrátane zdieľania obrazovky. Pre začiatok pokojne so svojimi známymi či rodinou, v rámci tréningu.


2. Komunikácie s klientmi nikdy nie je dosť - k tejto krízovej situácii treba komunikovať s klientmi - Ako sa majú? Sú zdraví? Ako ich situácia postihla? Ako to vidia v najbližších týždňoch? Zmenil sa ich rodinný rozpočet? Majú stále prácu?


3. Finančný koučing - nová disciplina, nie je to ani poradenstvo ani predaj. Je to koučing, teda pomoc klientovi zistiť jeho ciele a prebrať všetky možnosti. Nielen tie v portfóliu poradcu. Naozaj všetky možnosti.


4. Webstránka a obsah - zveľaďujte svoju webstránku a profily na sociálnych sieťach. Zamerajte obsah na svojich klientov, aby bol pre nich pridanou hodnotou.


5. Vzdelávanie - rozhodne nestačí 15 povinných hodín vzdelávania. Treba študovať online, veľa kurzov je aktuálne zverejnených zdarma na weboch svetových univerzít - dá sa tak naštudovať finančný koučing, online poradenstvo, generovanie leadov, … Pripraviť sa tak maximálne na fungovanie v novom svete po kríze.


Pokiaľ vás to zaujalo a chcete vedieť viac k jednotlivým aktivitám, môžem poskytnúť množstvo odkazov na informačné zdroje na ďalšie štúdium. Napíšte mi správu.


Väčšina poisťovní a maklérskych firiem si je tohto vedomá a svojim kolegom dáva podporu v

týchto oblastiach.


Ako to už býva, najlepší agenti/poradcovia nečakajú na pomoc centrály a preberajú aktivitu sami. Študujú, experimentujú a zdieľajú svoje skúsenosti.


U nás v Generali ideme príkladom. Podporujeme našich obchodníkov nielen v uvedených 5 aktivitách, ale oveľa viac. Nebudem viac takto verejne prezrádzať 😊



#digital #digitaltransformation #motivation #generali #financnyporadca #najdisvojbalans #financnesprostredkovanie #poistenie #poistovnictvo